Donnandoris

En vanlig tjej med "vanliga" funderingar.. Lite om livet och dess delikatesser.

Nej det får fan ta slut nu....

Publicerad 2010-12-15 09:21:03 i Allmänt,

Vilken hemsk vecka det varit..
Har inte haft turen på min sida alls...
Allt började i måndags.. Ringde till a-kassan och kollade vad som saknades bland alla mina papper. Satt och pratade i 20 minuter när han säger till mig att det sista företaget jag jobbade hos skrivit i att jag sagt upp mig själv. Detta va ju inte sant och jag fick förklara lite snabbt för honom vad som hänt.
Då ville han ha ett nytt arbetsgivarintyg. Självklart, det fixar ju jag!!

Igår skulle jag på arbetsintervju kl 9.00.
Kollade på sl hur jag skulle åka dit och det skulle vara ett byte till annan buss på vägen.
Första bussen skulle gå 8.14 så jag gick redan vid 8 för att vara hundra på att hinna med bussen.
Den andra bussen jag skulle med gick 8.29 så jag visste att jag skulle hinna byta för det skilde 9 minuter mellan bussarna.
Stod och väntade hur länge som helst och det visade sig att den va 10 minuter försenad. SJÄLVKLART!
Sprang mellan hållplatserna och missade den andra bussen. Tittade i tidtabellen och nästa buss skulle gå 8.59.
Ringde företaget jag skulle till och förklarade läget men som tur va, va det lugnt.
Andra bussen som skulle komma och OCKSÅ försenad.
Va på intervjun halv tio och jag frös som en idiot.
Pratade i 45 minuter och jag fick ett nytt jobb. Börjar på måndag kl 7.00.
Efter jag tackat ja till tjänsten sa hon att man behövde egen bil och jag har ingen. Hmm..

Efter denna intervjun skulle jag åka in till stan för att hämta ett nytt arbetsgivarintyg. Självklart missa jag bussen igen och fick vänta i 25 minuter.
Hämtade mitt nya arbetsgivarintyg och kom hem. Skrev en liten lapp och skickade iväg det.
Fick ett brev från CSN på posten. Ringde till dom förra månaden och förklarade läget att min a-kassa inte kommit igång men att jag skulle betala dubbelt nu i december. Så dom förstod hur läget låg till och att jag va sen med betalningen.
Nu fick jag ett krav på att jag skulle betala detta belopp plus en försenings avgift på 200 kr.
Hur kan dom kräva en sån sak när jag ringt och förklarat för dom hur det ligger till!?
Så nu ska jag ringa och skälla på dom.

Någon som vill byta vecka med mig kanske????
Jag är öppen för förslag!!

Over `N Out

Kommentarer

Postat av: Katti

Publicerad 2010-12-15 09:53:39

WOW..sweeet :-)

Ja det e kul med riktiga krejjer....hahaha

Men var är BLONDIN-BILDEN !!!!?????????????

Postat av: Carolina

Publicerad 2010-12-15 15:28:41

Grattis till jobbet!! :)

Vad ska du jobba med nu?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonn@

En "vanlig" tjej med "vanliga" funderingar kring livet och dess delikatesser. Flyttade till stockholm för 6 år sen från Bromölla. En liten håla med 12000 invånare i HELA kommunen. Det bor fler i en förort här. Hittade "mannen" i mitt liv, eller hur man ska säga. Ja, vad ska man mer skriva?! Läs och njut..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela