Donnandoris

En vanlig tjej med "vanliga" funderingar.. Lite om livet och dess delikatesser.

Att döma sina vänner....

Publicerad 2012-08-10 03:19:06 i Allmänt,

Jag vet inte riktigt.. 
Har jag som medmänniska rätt att döma en vän??
Även om jag tycker att HEN gör världens misstag?
Visst att man kan ge lite "visdoms ord" på vägen, men jag tycker inte att man ska döma.
Inte i slutändan säga, - Jag hade rätt!
Eller få höra orden -Vad va det jag sa?! 
Att stötta sin vän längs med vägen, istället för att döma och neka HEN din vänskap.
Jag vill inte tro att jag har såna människor runt mig, men det är bara att inse sanningen.
ALLA mina nära och kära kommer inte att acceptera mitt beslut.
Jag vill inte höra,- Gör om, gör rätt!!
Alla dessa tankar i mitt huvud, Vad ska folk tro, Vilka kommer stöta bort mig, Vilka kommer stötta mig? 
 
Jag vet flera gånger JAG dömt människor, bara för jag fått höra en version. Har Jag själv pratat med personen i fråga, ändras oftast dom tankarna. Är det för att jag är för blåögd? Är jag blond och lättlurad? 
Vill inte tro det och tror inte att det är så. 
Fråga mig hellre och jag kan ge svar på din fråga.
Det blir inga missförstånd och du får samtidigt svar direkt. 
 
Alla dessa sömnlösa nätter, alla dessa tankar och funderingar...
Nu är det slut på dom..
Jag VET att jag kan!
Jag VET att jag är rätt person för detta!
Jag VET att jag klarar detta, MED eller UTAN mina nära och kära!
 
Over `N Out
 

Kommentarer

Postat av: Fru Stare

Publicerad 2012-08-10 06:36:59

I`ll be there <3

Svar: Söt... <3
Jonn@

Postat av: Carro

Publicerad 2012-08-10 13:56:19

Låter allvarligt?!
Vet att du klarar allt med din vilja :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonn@

En "vanlig" tjej med "vanliga" funderingar kring livet och dess delikatesser. Flyttade till stockholm för 6 år sen från Bromölla. En liten håla med 12000 invånare i HELA kommunen. Det bor fler i en förort här. Hittade "mannen" i mitt liv, eller hur man ska säga. Ja, vad ska man mer skriva?! Läs och njut..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela