Donnandoris

En vanlig tjej med "vanliga" funderingar.. Lite om livet och dess delikatesser.

Oj oj oj...

Publicerad 2012-06-24 10:45:01 i Allmänt,

Dax att skriva en rad här inne igen..
Är sååååå dålig på att uppdatera märker jag. Kanske ställa in larm på mobilen så jag skriver varje dag..
En månad full av jobb, plugg, jobb och lite, lite bus...
Är just nu hemma hos Carola och tar hand om hennes 4 katter. Hon tog en resa till Cypern för lite privat tid med dottern.
Lånade hennes Cross trainer idag, FYYY FASEEEEEN vad jag är otränad.. Måste verkligen ta tag i detta nu..
10 kg på 6 veckor är det sagt och jag ska kämpa järnet...
HEJ DÅ till godis, glass och allt annat som är gott. 
HEJ salladsblad, spenat och banan.
Jajamensan se ni.. Nu får vi hoppas att det går vägen..
En sak som slog mig när jag satte dessa veckor är att jag nog aldrig mått dåligt över min vikt.
Jag har inte lidit av att vara tjock, fått ont både här och där.
Visst att det inte alltid varit så kul när jag inte hittat kläder som passat, när man skulle ha de senaste mode-kläderna och jag istället fick välja från stora storlekarna, även kallat tant-kläderna. Då har det INTE varit kul alls.
Folk har alltid fördomar och tittar snett.
Det har nog fått mig till att vara lite hårdare och jag har lärt mig att snäsa av och glo snett tillbaka.
Även om jag inte menar något illa så är jag ganska hård på utsidan mot folk jag inte riktigt känner.
Jag måste ju få skryta lite och säga att jag haft utseendet med mig, ögon som få inte faller för och hela mitt sprudliga jag. (Vad va det för ord?!)
Mitt SPRUDLIGA jag
Jag har ju börjat plugga till undersköterska. Går nog ganska bra måste jag få säga. 2 arbeten inlämnade och på tisdag ska jag till min REKTOR för att lägga upp hela utbildningen. Hoppas att jag slipper undan många saker. Då går det snabbare och jag kan jobba mer.. :)
Jaha gott folk.. Det va ju lite om mig denna morgon..
Jag är nöjd och belåten för idag, men får väl skriva en rad i morgon också... :)
Over `N Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonn@

En "vanlig" tjej med "vanliga" funderingar kring livet och dess delikatesser. Flyttade till stockholm för 6 år sen från Bromölla. En liten håla med 12000 invånare i HELA kommunen. Det bor fler i en förort här. Hittade "mannen" i mitt liv, eller hur man ska säga. Ja, vad ska man mer skriva?! Läs och njut..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela