Donnandoris

En vanlig tjej med "vanliga" funderingar.. Lite om livet och dess delikatesser.

Ett tag...

Publicerad 2010-11-15 18:09:16 i Allmänt,

Nu har jag inte skrivit på ett par dagar..
Haft fullt upp med att åka runt till olika människor att hälsa på..
Det är märkligt att folk inte fattar att det kostar pengar att köra.. Vilken tur att mor och far betalade bensinen men detta va sista gången jag åkte runt så..
Först och främst kostar resan pengar, sen ska jag åka runt till olika för att hälsa på.. Det är väl inte rätt??

Dopet igår va helt underbart. D hade verkligen tänkt på allt!!!
Allt va så uppskattat, fin mat och dricka, allt va planerat in i minsta detalj. Jag hade nog glömt bort halva med mitt virriga huvud. Och nu förstår jag att hon haft fullt upp med dop.


Nu till något HELT annat....
Jag förstår att vissa får en, men inte vissa andra.
Vissa kanske känner att nu är det nog och inget annat sätt hjälper, andra tar det för givet och får en även om de inte försökt själva på något sätt.
Det jag pratar om är den här magsäcksoperationen.


Alla får en. Precis ALLA!! Jag förstår inte varför inte jag fått någon. Som jag kämpat för att gå ner i vikt. Slutat äta både det ena och andra.. Det är ju en sak att man efter operationen inte blir sugen eller inte kan äta det, men jag ÄR sugen, jag VILL äta det.
Det är en genväg till att bli smal.. Jag förstår människor som verkligen försökt allt på denna jord för att gå ner i vikt. Vilket jag gjort....
Jag vet även att det finns "folk", som precis fått veta att de ska få denna poeration, börjat äta mer. Både godis och allt annat med socker och fett.. Allt som inte ingår i "tallriks modellen".

Efter att dessa människor gått ner i vikt, när de är nöjda med sig själva, ja då får de en operation för att ta bort magen som hänger. Skinnet som är kvar efter deras magar.
Detta får dom gratis.
Jag som kämpat för att gå ner så mycket, betalat dyra pengar för att gå ner i vikt får betala för min egen operation av att ta bort överflödigt skinn.
Jag tycker INTE att detta är rätt någonstans.

Jag vill också vara smal, men får kämpa... Jag måste kämpa för att gå ner.. ALLA måste kämpa, inte leva på en jävla räkmacka....

Och ja..... Jag är jävligt bitter folks....


Over ´N Out

Kommentarer

Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Publicerad 2010-11-15 23:22:26

Naw vad gullig du är:) TUSEN tack för att du var med!:D Converseskorna var heelt jäkla underbara!

Postat av: Janet

Publicerad 2010-11-16 01:35:59

Man ska tydligen ha någon jävla diabetes eller vara dödligt överviktig för att få den operationen.



Jag vet dock att i skåne är det mycket lättare. Att ta bort överbliven hud räknas till plastik nu för tiden men om man fått en operation genom landstinget så betalar dom det andra oxå.

Postat av: Janet

Publicerad 2010-11-16 01:36:50

du får göra som jag..stoppa ner det i byssorna :)

Postat av: Doris!!!

Publicerad 2010-11-16 20:32:14

Det är samma här uppe. Det hela g

handlar om lathet för vissa... Blir bara så trött när jag har kämpat som en gris för dessa få kilon..

Jag skulle ju ta tag i det igen men har fan inte pallat.. Får se om jag tar nya tag nu! :)



D.. Det va så jäkla trevligt!! Har inte varit på ett dop på 7 år så det va på tiden.. :D

Postat av: Alex

Publicerad 2010-11-17 12:12:15

Vad skönt att veta att jag FAKTISKT erbjöd mig att hämta och lämna dig när du var nere på påhålsning. ;)

Postat av: Doris!!!

Publicerad 2010-11-19 12:34:39

Ja du är en snäll du minsann..

Om ändå fler va som vi 2?! Vilken fin värld vi hade haft då.. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonn@

En "vanlig" tjej med "vanliga" funderingar kring livet och dess delikatesser. Flyttade till stockholm för 6 år sen från Bromölla. En liten håla med 12000 invånare i HELA kommunen. Det bor fler i en förort här. Hittade "mannen" i mitt liv, eller hur man ska säga. Ja, vad ska man mer skriva?! Läs och njut..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela