Donnandoris

En vanlig tjej med "vanliga" funderingar.. Lite om livet och dess delikatesser.

Jag är nog tråkig ändå...

Publicerad 2010-11-30 09:18:27 i Allmänt,

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja detta.
Jag känner mig arg, irriterad och ledsen.

Allt detta snack om barn till höger och vänster.
Självklart är det roligt att höra om barn men jag vill inte höra om jag inte frågar.
Jag har inga barn. Jag vill inte höra om vad för några blöjor Ni använder, det är inte intressant för mig.
Kanske den dagen jag får barn eller väntar barn kommer jag fråga men nu... Nej det är inget intressant.
Tydligen är det svårt att bli med barn. Jag vet för jag har försökt på alla olika sätt. Kämpar som bara den men inte blir det några ungar här. Kanske är det därför jag inte vill höra om Eran lycka. Jag saknar det för mycket själv.
Varit hos olika gyn-mottagningar och de säger att det inte är något fel, de har kört upp ett ultraljud och sen är det klart. "-Klart att du kan få barn"

Jag börjar komma upp i åldern där alla ska ha barn, men min kropp tar emot och vill inte producera några barn.
En tjej som jag som alltid älskat att hålla ett litet barn i min famn.
Som det ser ut just nu kommer det inte att bli några barn och jag gråter inombords.
Vem vill inte bli mamma?

Måste erkänna att umgås med en viss mamma, som inte pratar barn om man inte frågar är en av de bästa människor på denna jorden.
Folk som tycker att det är illa för att hon inte lägger ut bilder eller pratar om henne på fejjan. Jag tycker det är strongt. Hon vill inte prata om henne där. Det är hennes lilla underverk och hon vill ha det så. Hon har tagit avstånd från allt som va hennes liv innan och hon vill inte att folk ska ha något att prata om bakom hennes rygg. Jag tycker att hon gör rätt i det.
Sen finns det dom som lägger upp bilder på sina små knyten där de nästan är helt nakna eller helt nakna, tänk alla pedofiler som finns.

http://anouk.blogg.se/
Hon har tagit ställning och visar inte ansiktet på sitt barn. Hon har aldrig gjort det, hon bestämmer hur hon vill exponera sin dotter och det är starkt. Tyvärr gör inte alla mammor så utan de exponerar gärna sitt barn utan deras vetskap eller att de fått vara med att bestämma.

Jag vet iaf att jag aldrig kommer exponera mitt barn på varken Fejjan eller här inne om det blir några..


Over `N Out

Kommentarer

Postat av: Katti

Publicerad 2010-11-30 11:31:22

Åh...vilket fint inlägg gummsan :-)

jag visste inte att ni försökte skaffa barn, än mindre att du hade ett stabilt förhållande.. haha. Ja man missar en hel del i sin egen värld in Bromölla :-)



Hoppas det löser sig, tror det går bättre när ni slutar tänka på det ckså och slappnar av :-)



KRAM

Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Publicerad 2010-11-30 12:40:30

Men duuuu. <3 Herregud så fint. Jag blir helt rörd:D



Jag hatade också att höra om ungar o bajsblöjor innan jag blev gravid. Speciellt i fbstatusar. Därför skriver jag alltid de få ggr jag väl skriver omknodden; "Varning bebisstatus:" haha.



förstår inte heller de som bara har sina ungar som presbild. Visst fan är man stolt, men det handlar om integritet.



Dedt låter klyschigt, men jag tror faktiskt att man blir på smällen sekunden man slutar försöka. Försök tänk; händer det så händer det:) <3 styrkekram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-30 12:50:28

Tack för fina kommentarer!!!

Jag har verkligen försökt att sluta tänka på det men allt detta prat om barn runt mig gör att jag tänker på det ännu mer.

Borde kanske sluta umgås med vänner som har barn bara för att pressen ska lägga sig lite. :(



Massa kramar till er!

Postat av: anonym

Publicerad 2010-11-30 15:33:02

Hej



tänkte bara ge dej lite tips om du vill bli garvid.

skipa dra ner på sötsaker,fet mat alkohol och kaffe.

samt att ni båda äter en balanserad kost och gärna att ni tar vitaminerna kvinnavital och manvital eller va dom heter finns på apoteket. ett annat sätt är att kolla när du har ägglosning och pricka in att ha samlag då, helst ska han också ha sparat på sina sperimier i 3 dagar så han har maximal mängd spermier. Bara lite tips hoppas du har lite nytta av det.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-30 19:48:54

Ja jag ska verkligen tänka på allt du skrivit!! Tack! :)

Postat av: Janet

Publicerad 2010-12-01 21:42:24

Jonna ditt lilla troll. Det finns metoder idag som kan hjälpa de flesta!

Klart att du ska/kan bli mamma men kanske på ett annorlunda sätt :)

Jag hade själv problem att bli med min första men efter att jag skaffat hund och fick tankarna på något annat så '''''''''''poff satt det där:)



du är bara 27, du har många år på dig. det finns fertilitetskliniker överallt!!



Janet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonn@

En "vanlig" tjej med "vanliga" funderingar kring livet och dess delikatesser. Flyttade till stockholm för 6 år sen från Bromölla. En liten håla med 12000 invånare i HELA kommunen. Det bor fler i en förort här. Hittade "mannen" i mitt liv, eller hur man ska säga. Ja, vad ska man mer skriva?! Läs och njut..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela