Donnandoris

En vanlig tjej med "vanliga" funderingar.. Lite om livet och dess delikatesser.

Uppdatering...

Publicerad 2011-10-13 20:44:30 i Allmänt,

FÖRLÅT för jag inte uppdaterat på länge.
Det är mycket som pågår just nu och tankarna är på något helt annat.

Jag tänker nu tala ut om hela alltet som händer och ni får ta det för det som det är och inget annat.


Som de flesta som läser min blogg har förstått så har jag och Mr T haft det väldigt struligt mellan oss.
Bråkat och flyttat ifrån varandra om vartannat.
En STOR anledning till detta är just för att vi haft strul med att skaffa barn.
Vi har försökt i ca 3 år och det har inte blivit några.
Vi har haft skilda meningar i vissa saker och äntligen tog vi tag i saken.

Den 4 oktober fick vi en tid på kvinnokliniken för att få hjälp med detta.
Satt i samtal med gynokologen i 30 minuter och sen gjorde hon en undersökning på mig.
Jag fick 3 A4 sidor med olika blodprov de skulle ta på mig och Mr T fick bara 1 A4.

I måndags skulle Mr T spruta i en burk och vi åkte dit tillsammans så vi kunde lämna blodproven samtidigt.
I tisdags fick jag en remiss till en kvinnoklinik inne i stan.
Där ska de sätta en kateter till äggledarna, spruta in koksalts lösning och sen luft för att se om det är fri passage till äggstockarna.
Åter besök hos kvinnokliniken i hagsätra den 8 november och där ska vi få resultaten av alla prover.
Går allt som vi vill skickas vi vidare till huddinge KS och där ställer dom oss i kö för en IVF.
För de som inte vet vad detta är, så tar de mina ägg och hans sperma och sammanför och sen lägger dom in det i mig, går allt som vi hoppas blir jag gravid då! :)
Självklart har jag många frågor som snurrar i huvudet men ju mer man läser på nätet destu klarare blir det.

Jag och Mr T hoppas att allt kommer att gå bra och att vi får den hjälp vi behöver.
Han vill inte heller att jag ska prata om detta med någon men känner ändå att jag inte kan hålla detta inom mig.
Kommer att uppdatera så gott det går nu i fortsättningen.

Hoppas du är glad att jag börjat skriva lite igen iaf! :)

Over `N Out

Kommentarer

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-10-13 21:00:16

♥♥♥♥♥

Kärlek från oss!!

En vacker dag vet jag att Wilda kommer få en toksöt liten kusin! ♥

Postat av: Janet

Publicerad 2011-10-13 21:27:34

Håller alla tummar för er. Förr eller senare kommer det säkert en liten totting!!

Postat av: Jonna

Publicerad 2011-10-13 22:29:23

Ja jag hoppas allt går vägen nu!!!

Vill inte "hymla" med det längre.. :)

Postat av: Diana

Publicerad 2011-10-19 11:15:35

åååh fina du. Håller tummar och tår för er:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonn@

En "vanlig" tjej med "vanliga" funderingar kring livet och dess delikatesser. Flyttade till stockholm för 6 år sen från Bromölla. En liten håla med 12000 invånare i HELA kommunen. Det bor fler i en förort här. Hittade "mannen" i mitt liv, eller hur man ska säga. Ja, vad ska man mer skriva?! Läs och njut..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela